reklama

Limitovaná edícia

Akcie, zľavy alebo darčeky s rôznou mierou použiteľnosti už dávno nezaberajú na čoraz sofistikovanejších zákazníkov. A keď teda základná poučka marketingu nepomáha, je nutné prísť s originálnym spôsobom oslovenia spotrebiteľov. Promotéri si dávno uvedomili, že ľudia si nekupujú konkrétny tovar alebo službu, ale pocit, ktorý mu vlastnenie danej veci prinesie. Každý chlap sníva o luxusnom športiaku. A podobne, každá žena by chcela šatník, ktorý z nej spraví kočku a aký už nebude mať žiadna iná. Samozrejme, ak má človek veľa peňazí, môže si dovoliť kupovať unikáty. Ale čo ak je produkt sériový, určený pre bežného človeka a vyrába sa v tisícoch alebo v desať tisícoch kusov? Ako sa môžeme odlíšiť?

Písmo: A- | A+
Diskusia  (1)

Jeden skvelý nápad už dlhšie používajú niektorí výrobcovia hodiniek. A to je obmedzená výroba určitého modelu a pridanie nálepky „Limitovaná edícia“. Mnohé hodinky sú prezentované a nosené slušne zaplatenými ambasádormi alebo sú vyrobené pri určitom výročí značky. Alebo sú úzko spojené so športom. Často sa pýtam sám seba aký má v skutočnosti prínos pre človeka vlastnenie takýchto hodiniek. Signál okoliu do akej spoločnosti patrí alebo je to vnútorný pocit jedinečnosti, že mám niečo, čo má len ďalších 500 ľudí?

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Nedávno som bol v jednom londýnskom supermarkete - a keďže sa časť môjho života točí okolo hodiniek - tak som hneď spozoroval pre mňa veľmi dobre známy nápis „Limitovaná Edícia.“ Nebolo by na tom nič zvláštne, keby to označenie nebolo na obyčajnom listovom šaláte. Znamená to, že tento šalát už nikto nikdy nevypestuje alebo čím je taký jedinečný, že by som si ho mal kúpiť? V tom množstve všetkých šalátov ma určite zaujal a hlavne pobavil. A čudujem sa sám sebe, predsa som sa ho rozhodol skúsiť. No pocit jedinečnosti alebo inej chuti mi nepriniesol. Ale výrobca tu dosiahol svoj cieľ a to tým, že som si ho vložil do košíka.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Inak sa k tomuto konceptu postavil jeden nemenovaný výrobca hodiniek so svojim modelom, ktorý nesie označenie „Black“. V priebehu roka model uviedol ako limitovanú edíciu, kde bolo vyrobených len 999 kusov. Hodinky sa rýchlo vypredali a už pred koncom roka 2010 ich nebolo možné nikde zohnať. Avšak pri vidine rýchleho zisku sa dajú robiť zázraky. Prečo by sme nemohli vytvoriť nové produktové číslo a k tomu celý nový číselný rad? Toto si zrejme povedal výrobca a tak prišiel s modelom, ktorý má ten istý názov, ten istý tvar a farby. Rozdiel bol len ten jeden – iné výrobné čísla... a limitovaná edícia už nie je 999 kusov ale rovných 2000. Ako sa bude cítiť zákazník, ktorý bol v dojme, že si kúpil jeden z mála produktov a zrazu ho je na trhu dvakrát toľko? Nie je to podraz?

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Asi by sa ani mne nepáčilo byť takto oklamaný. Ale nedá mi to pokoja. Idem sa ja teraz radšej pozrieť do toho supermarketu, či ma náhodu neoklamal aj výrobca šalátu.

Martin Atalovič

Martin Atalovič

Bloger 
  • Počet článkov:  2
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Ak chcete v živote vyhrať, musíte hrať.Ten kto sa nehrá, ten nevyhrá. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu