Lacné alebo drahé hodinky?

Autor: Martin Atalovič | 11.5.2011 o 22:29 | (upravené 11.5.2011 o 23:04) Karma článku: 7,38 | Prečítané:  1775x

Pamätám si dobu, ešte v polovici 90 rokov minulého storočia. Pre bežného človeka existovali v ponuke len lacné hodinky a tie drahšie si dovolil predávať len málokto. Ľudia potrebovali vedieť len aký je čas. V ére, keď neboli ešte mobilné telefóny pre smrteľníka na dosah, ľudia boli závislí na hodinkách a jediné, čo ich zaujímalo, bol čas na ich hodinkách a nie logo alebo nápis, ktorý ich zdobil. Zrazu prišla éra mobilných telefónov a zo všetkých strán sa ozývalo, že hodinkám je koniec a nikto ich už nebude nosiť. Veď prečo by sme mali mať hodinky, keď čas mi ukáže aj telefón? A prečo by sme mali vyhadzovať peniaze za zbytočnosti?

Dodnes sa stretávam s ľuďmi, ktorí nevedia pochopiť, že si niekto kúpi hodinky za 300 alebo aj 3000 Eur. Prvým predpokladom bude ekonomická situácia. Veď predsa, ak niekto peniaze má, tak si za ne dopraje aj drahé auto, šperk alebo veľký dom. Je len veľmi málo ľudí, ktorý by si niečím krásnym nepotešili. Ale to som stále neodpovedal na otázku, prečo niekomu musia ukazovať čas drahé a nie lacné hodinky? Veď účel je ten istý!

Priateľka mi včera spomínala jej kolegyňu z Prahy, ktorá sa jej raz pochválila, že si kúpila pred pár dňami drahé hodinky. Stáli asi 120 Eur. Hneď som si aj uvedomil, že cena, ktorú ľudia vnímajú je veľmi relatívna. Pre niekoho je veľa 50 Eur, pre niekoho málo 200 Eur. A keď priateľka povedala kolegyni, koľko zase stáli tie jej, tak zostala kolegyňa šokovaná. A to ani nie z tej ceny, ale z toho, že pracujú na rovnakej pozícii. Hneď ma napadlo, že cena čohokoľvek je pre nás vždy len relatívna voči danému okoliu, v ktorom práve sme. Mám z toho pocit, že ľudia vnímajú svoje oblečenie, šperky, hodinky, autá a všetko okolo seba len cez cenu (nie hodnotu), ktorú tieto hmatateľné produkty majú.

Stretol som sa aj s ďalším zamyslenia hodným prípadom. Bývalý kolega mi spomínal, že si nemohol vziať na obchodné rokovanie hodinky za viac ako 2000 Eur. Malo to svoj dôvod. Chcel klienta získať a musel pôsobiť skromne a nie okázalo. Vraj ak by klient zbadal, ako dobre si žije, tak mal by tendenciu tlačiť cenu nadol. Čo len malý náznak prosperity by mohol preniesť výhodu na stranu klienta.

Tá istá situácia, ale z opačnej strany. Známy predáva stroje a zariadenia a klient ho tlačil s cenou tak dolu, až zákazka nevyšla. Známy jednoducho nepovolil, hoci mal na to priestor a zákazník nariekal, že je zlá doba a ako sa nedarí. Dôvod? Zákazník odchádzal zo stretnutia na novom Mercedese.

Za posledné roky sa názor ľudí rozdelil na tri tábory. Jeden si na hodinky nikdy nezvykol, druhý potrebuje presný čas na ruke a tretí vníma hodinky ako vyjadrenie spoločenského postavenia. A táto posledná skupina bude ochotná za ne zaplatiť vysoké sumy. Práve od nich najčastejšie počujem, že hodinky sú jeden z mála šperkov, ktorý vie vystihnúť muža a vďačným darom pre každú ženu.

 

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

PLUS

Architekt: Niektoré sedačky sú zámerne nepohodlné

Aké zásadné chyby robíme pri zariaďovaní obývačky a kam umiestniť televízor?

SVET

Muž zastrelil vo Fínsku starostku mesta a dve novinárky

Každú zasiahol ranami z pušky do hlavy a trupu.

EKONOMIKA

Zakladateľ siete pre milionárov: Neukazujú len bohatstvo, ale to, ako žijú

Sociálna sieť Rich Kids nie je pre každého.


Už ste čítali?